Cheese biscuit

Dah lama liat postingan mbak Retno dan beberapa temen anggota KBB tentang cheese biscuit, chalenge recipe bulan July 2008. Saya kok pengen nyoba bikin, soalnya suka banget kue2/cookies yg ada rasa2 kejunya. Sebenarnya bikinnya dah minggu lalu, tapi blm sempet posting. Hasil cheese biscuit yang saya coba, rasanya ok..kalo sekali makan, susah berenti..:)) Cuman temen saya bilang, menurut dia biscuitnya kurang ada rasa manis…”Bisa ka di tambah gula dalam adonannya ?” heuehueh..”nanti deh di coba lagi”, kata saya..:p

Rasanya mirip2 dgn kaastengels tanpa wijen. Btw, wijen saya kok banyak yg rontok yah, hasil biscuit-nya mbak Retno, wijennya utuh tuh..wahh..wahh…tapi tak pe la…:)

Recipe:

225g grated mature cheese
125g butter
125g flour
cayenne pepper to taste (substituted with chili powder)
sesame seeds

Directions:

With finger tips, mix together cheese, butter, flour and cayenne pepper until mixture forms a mass. Butter a biscuit tray. Make small balls of the dough. Roll some in sesame seeds and press on tray, placing them fairly far apart as they will spread while cooking. (We have pressed walnuts on some of the biscuits and, for a colour contrast, some chopped pistachio nuts). Bake biscuits in pre-heated oven 180C for 15 minutes. ( I bake for more than 15 mins, approx 20-25 mins ) Store in an airtight container.

2 thoughts on “Cheese biscuit

  1. Adonannya aku gulingkan ke wijen Abby, makanya wijennya pada nempel😀. Anak-anakkuku bilang malah aneh rasanya ada wijennya, cocoknya buat onde-onde kali ya..he..he.

  2. aku jg gulingkan ke wijen mba, tapi pas dah di bakar, wijennya pada rontok….
    hahah iya…soalnya di Indo biasanya kue yg yg pake wijen kalo ga onde2 ya kue moci..:))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s